تسهیلات خرید موتور برقی چیست و چه بر سر آن آمد

۱۰۴ بازديد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، هر موتورسیکلت برقی به اندازه ۱۲ درخت از آلودگی هوا می‌کاهد. از سال ۹۵، مدیریت شهری تهران در قالب کمک‌های محیط‌زیستی به طرح پروژه موتور‌های برقی، مبلغ ۲.۵ میلیون تومان به ازای خرید هر موتور به سازنده، یارانه پرداخت می‌کند تا به همین میزان از قیمت یک موتور کاسته شود. بدین‌ترتیب، قیمت این وسیله، نزدیک به موتور‌های انژکتوری موجود در بازار می‌شود.

البته تکیه موتور‌های برقی به فناوری جدید خود، بدون‌شک برای مشتریان جوان‌تر، جذاب است، اما روند علاقه‌مندی به این وسایل پاک و مفید، در شهری نظیر تهران نیازمند سرمایه‌گذاری و فرهنگسازی بیشتر است. شاید توسعه یارانه‌ای موتور‌های برقی، مشابه آنچه سال ۹۴ در قالب بسته نجات خودروسازان و اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی رخ داد، بتواند یکباره صورت مسئله موتور‌های کاربراتوری را عوض کند.

جایگزینی هر موتورسیکلت بنزینی در یک دوره یکساله، معادل ۱۲ اصله درخت در کاهش آلودگی هوا مؤثر است. بدین‌ترتیب اگر موتورسیکلت‌های برقی جایگزین یک میلیون موتورسیکلت فعال در تهران شوند، کاهش آلودگی هوای آن معادل ۱۲ میلیون اصله درخت در یک سال خواهد بود. به همین علت خودروسازان معتبر اروپایی از دهه ۱۹۷۰، برنامه‌ریزی خود را برای ارائه وسایل نقلیه هیبریدی و الکترونیکی آغاز کردند و هم‌اکنون بازار رو به گسترشی در آمریکا و غرب اروپا دارند. به گفته این کارشناس، در شهری نظیر تهران که با معضل ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون مواجه است، تبدیل موتورسیکلت‌ها به نمونه برقی، گامی اساسی در بهبود فضای شهری خواهد بود.

اما هم اکنون تسهیلات 2 و نیم میلیونی خرید موتور برقی از سایت شرکت کنترل کیفیت حذف شده است و تا یک ماه پیش وقتی به سایت شرکت کنترل کیفیت مراجعه می کردیم آیکونی را با نام سامانه ثبت نام تسهیلات موتور برقی مشاهده می کنید که وقتی روی آن کلیک می کنید با خطای این صفحه با مشکل رو به رو شده مواجه می شوید. 

 

منبع:

https://www.mizanonline.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.