حال بازار دوچرخه خوب شده است + قیمت انواع دوچرخه

۱۰۳ بازديد

در حال‌ حاضر قیمت دوچرخه شهری از یک و نیم میلیون شروع می‌شود. برای خرید دوچرخه کوهستان غیرحرفه‌ای باید حداقل ۳ میلیون تومان اختصاص دهید.

گسترش‌نیوز: «خوشبختانه بازار دوچرخه خوب است». این روزها که بسیاری از روسای اتحادیه و صاحبان کسب‌وکارها، از کسادی و ضربان ضعیف بازار، گلایه می‌کنند شنیدن این جمله از رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور و لوازم‌یدکی امیدوارکننده است. خادم منصوری در ادامه افزود: «قبلاً خرید دوچرخه به خرداد، تیر و مرداد یعنی ایام تعطیلات تابستانی، محدود می‌شد اما خوشبختانه فرهنگ دوچرخه‌سواری نهادینه شده و شکر خدا مردم در تمام سال خرید دارند. البته همچنان بیشترین خرید، در تابستان رخ می‌دهد اما در مجموع وضعیت بازار خوب است».

آمار فروش: ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه

وی در ادامه افزود: زمانی، واردات دوچرخه به یک‌میلیون دستگاه می‌رسید که البته عمدتاً در انبارها می‌ماند که بعداً به فروش برسد. درحال‌حاضر فروش دوچرخه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه است. بیشتر دوچرخه‌ها وارداتی هستند اما خوشبختانه تجار واردکننده ما به اهمیت تولید پی برده‌اند و قصد ورود به این حوزه را دارند. آنها انجمن تولیدکنندگان دوچرخه را تشکیل داده‌اند که امیدواریم در سایه حمایت دولتمردان، هرچه زودتر پا بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود: وضعیت تولید دوچرخه متفاوت شده است. به‌عنوان‌مثال تنه دوچرخه از آلومینیوم ساخته می‌شود، وزن بسیار کمی دارد و حمل آن آسان است. وزن بعضی دوچرخه‌ها فقط یک کیلوگرم است. فکر می‌کنم تولید دوچرخه تا یک سال آینده به سرانجام برسد.

از دوچرخه برقی استقبال نشده

میانگین نرخ دوچرخه چقدر است؟ منصور خادمی در پاسخ این سوال اظهار کرد: نرخ دوچرخه متفاوت است. نرخ دوچرخه از یک و نیم میلیون شروع می‌شود. نرخ دوچرخه‌های حرفه‌ای که ورزشکاران (در سطح تیم ملی) از آنها استفاده می‌کنند به ۱۸ میلیون هم می‌رسد. به‌هرحال نرخ دوچرخه‌های متوسط حدود ۳ میلیون تومان است. نرخ دوچرخه‌های کوهستان از ۳ میلیون شروع می‌شود ولی حداقل نرخ انواع حرفه‌ای، بالای ۱۰ میلیون است. دوچرخه برقی در بازار موجود است ولی فعلاً استقبال چندانی از آن نشده است. این در حالی است که استفاده از دوچرخه تهران در شیب تهران، کار دوچرخه‌سوار را راحت می‌کند.

هنگام خرید فاکتور رسمی بگیرید

وی در ادامه افزود: خوشبختانه وضعیت فرق کرده و فروشگاه‌های دوچرخه‌فروشی شیک شده‌اند. مردم از فروشگاه‌های دارای پروانه کسب، خرید کنند که اگر مشکلی پیش آمد اتحادیه بتواند پیگیری کند. مردم دوچرخه گارانتی‌دار بخرند. بعضی دوچرخه‌ها، حتی شناسنامه‌دار هستند. علاوه بر این حتماً از فروشنده فاکتور رسمی بگیرند. راسته دوچرخه‌فروشان، خیابان شهید جوادیان است. بعضی از دوچرخه‌فروش‌ها هم در خیابان هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.

منصوری در ارتباط با طرح دوچرخه بیدود اظهار کرد: طرح خوبی است اما معتقدم که متولیان این قبیل طرح‌ها باید از نظر باتجربه‌های صنف استفاده کنند. بعضی از کسانی که در این صنف حضور دارند بیش از ۶۰ سال سابقه کار دارند. باید از وجود و فکر باتجربه‌ها استفاده کرد. منصفانه بگویم که این طرح در استقبال مردم از دوچرخه، موثر بوده و جا دارد از شهرداری به خاطر تعمیق فرهنگ دوچرخه‌سواری تشکر کرد.

از تولید حمایت شود

وی در پایان گفت: به نظر من باید تعداد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری بیشتر شود چون متاسفانه فرهنگ رانندگی هنوز آن‌طور که بایدوشاید نهادینه نشده و در این شرایط باید امنیت دوچرخه‌سواران را بیشتر کرد. خواهش من آن است که حمایت‌های لازم به عمل ‌‌آید و قوانین دست و پاگیر برداشته شود تا انجمن تولیدکنندگان دوچرخه شکل بگیرد و رشد کند. حوزه تولید دوچرخه به حمایت نیاز دارد. تولیدکنندگان، توان ارائه محصولات باکیفیت را دارند.

 

منبع:

https://www.gostaresh.news

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.