طراحی و تولید نخستین دوچرخه های برقی در استان

۹۲ بازديد

طراحی و تولید نخستین دوچرخه های برقی در استان

دوچرخه هایی که در آشپزخانه طراحی شد و امروز به بازار مصرف راه یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل شرکت تولید دوچرخه های برقی گفت: سامانه برقی این دوچرخه، از سلولهای قابل شارژ و سنسور حرکت چرخها تشکیل شده که پس از نصب بر روی ترک بند، و کیت دوچرخه برقی قابلیت سرعت 45 کیلومتری بر ساعت، سهولت حرکت در سربالایی، شارژ هر بار باطری برای 50 کیلومتر و حفظ سلامتی با رکاب زدن را دارد.

محمد حسن دادخواه با بیان اینکه این دوچرخه ها هم با موتور برقی و هم با رکاب حرکت می کند گفت: با نصب سامانه برقی روی دوچرخه هم موتور حرکتی 1000 وات و هم250 وات چرخها به حرکت درمی آید .

مدیر بخش طرح و توسعه این شرکت نیز گفت: این دوچرخه که قابلیت کروز یا سرعت ثابت دارد جایگزین مناسبی برای موتورسیکلتهای دود زا و آلوده کننده محیط زیست است که هم اکنون می توان این محصول را با قیمت سه تا 8 میلیون تومان در بازار به فروش رساند .

علی عطایی  ادامه داد : این شرکت هم اکنون با فراهم کردن زمینه اشتغال برای 12 نفر  در صورت حمایت توان تولید سالانه 250 دستگاه دوچرخه برقی را دارد.

محمد حسن دادخواه و علی عطایی با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مکانیک و برق از سال 91 به دلیل تنگناهای مالی و نبود حمایت از طرف مسوولان و شرکت های فعال در این حوزه ،طراحی آزمایشی تولید دوچرخه های برقی را در آشپزخانه منزل خود آغاز کردند و  پس از پیگیری ها و اصرار بر تولید و خودکفایی در این صنعت هم اکنون موفق به راه اندازی کارگاه 300 متر مربعی و تولید سالانه 150 دستگاه دو چرخه برقی شدند.

منبع:

http://www.iribnews.ir/fa/news/2566538/طراحی-و-تولید-نخستین-دوچرخه-های-برقی-در-استان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.